Jeg er motivert er du ?

Jeg har tenkte lenge og endelig tatt en beslutning. Det passer perfekt nå som det er månedsskifte. I morgen er det allerede 1. November. Jeg har bestemt meg for å slutte å røyke. Jeg har et stort ønske at flere hever seg på lasset, så vi sammen kan klare dette.

Jeg kommer til å poste hele tiden om hvordan jeg har det med selv. I forhold til psykisk og fysisk. Til deg som vil være med på min reise, kan kommentere det som en måtte plage deg i kommentarfeltet i sluttfasen. Det er hardt å slutte å røyke. Jeg har prøvd flere ganger og sprukket. Denne gangen skal jeg klare det. Da tenkte jeg at det er lettere om jeg kan blogge om det. Dele min erfaring om ting og ting. Ingen reagere likt ved røyslutt. Vi mennesker er ulike, men guleroten i enden er bedre helse og en bedre økonomi.

Så nå gjelder det å få fokuset vekk fra røykingen. Finne alternativ behandling for seg selv. Alt sitter i hode våres. Det er kun det psykiske som gjør at vi enda sitter med kreftpinnen i hånden og trekker i den dyre nikotinen og tjæren. Jeg har røyket siden jeg var 16 år gamme. Nå er jeg 26 og det er 10 år for mye. Så problemet burde være enklere for meg, enn for dere om har røyket lenger. Eller vent…slik er det faktisk ikke. Som sagt alt sikker psykisk. det blir like enkelt/vanskelig for meg som for allerede. Det er kommer an på viljestyrken sin.

Vi som røyker kjenner oss igjen veldig mange av disse situasjonene:

– Røyk på morgen for kroppen klarer å fungere (tror vi selv)

-Røyk etter maten (Så godt)

– Røyk til kaffen (himmelsk)

– Røyk i sosiale omgivelser (så koselig)

-Røyk for legge tid (takk for idag)

– Alkohol (enda bedre)

Jeg kan sitte her å remse om mange situasjoner som røyken er “god”. Noe den egentlig ikke er. For nå skal hjernen omstilles til å røyken ikke er god lenger. Jeg kommer til å ha røyk i huset mens jeg slutter. Litt fordi at panikken slår seg inn om den ikke her hus. Den skal gjemmes, jeg skal ikke se den. Men jeg skal vite at jeg har den i hus. Det fungerte en måned sist, helt til jeg dro på fest og sprakk der. Det blir det svakeste leddet, men kommer an på hvor sterk jeg er.

Jeg skal bli sterk, jeg skal si nei, jeg skal slå meg selv på hånda.

Det viktigste nå:

Det er å bare bryte de fastene vannene eller rutinene på røykingen med en gang. Det gjelder fra i morgen tidlig når jeg står opp. Jeg har tyggis og sugedropps som er i vesken. Kan heller patte på det tenker jeg. Føler jeg for en røyk, så må jeg finne på noe annet. Tanken varer sjeldent lenge av gangen.

Jeg har lastet ned appen som heter SLUTTA. Denne viser hvor lenge du har vært røykfri, penger som er smart og helsegevinster.

La oss starte! Jeg er klar, men er du klar?

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg