DELER TRENINGSØKT OG ER 10 000 SKRITT VIKTIG?

Ofte lurer jeg på viktigheten av 10 000 skritt daglig for å unngå trening. Den har man jo fått printa inn i alle år. De siste dagene har jeg liggi på over 10 000 skritt og det er inkludert trening. Føler meg fornøyd med det. Når man tenker litt dyper i dette så skal man være fornøyd med 5000 skritt for det er helt til seg selv hva man klarer å mestre. I tillegg hva man ønsker å mestre. Husarbeid fysisk aktive det også.

I helgen har jeg jobbet og trent som vanlig. Søndag hadde jeg sofa dag etter jobb. Sinsykt digg. Fredag hadde jeg hjemme økt og lørdag hadde jeg jogging/løping. Har på en måte ikke fått vært like aktiv fordi onsdag gikk ryggen skeis og måtte mobiliseres deretter. Men etter en noen dager med Ibux og dynamisk trening så var den på plass igjen. Der ser man viktigheten av dynamisk trening. Den stabiliserer kroppen og jeg har starta med å legge det inni en til to dager o uken. Stort sett har jeg har bare tøyd ut og ikke tenkt så mye mer over det. Rett og slett for å unngå at jeg blir støl og kanskje en dag jeg går ut i spagaten som jeg tror er de fleste pikers drøm.

En tredemølle økt du kan teste ut. Går mest på utholdenhet.

Start med en god oppvarming på 5-10 min med stigning du ønsker. Jeg bruker 3,5%

Så går jeg ned til 2,5 %

Jogger 5 min og stiger deretter hastigheten og løper 2 min. Dette gjør jeg 4 runder. Joggingen blir “pause”.

Avslutter jeg med rolig med jogg på 1,5 % i 5-10 min.

Nå skal jeg på legemiddel kurs også blir det bein økt. Det er jo trosalt mandag og en super fin dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg