DENNE INTERVALL ØKTEN SKAL JEG LOVE DEG LEVERER

God søndag! Siste dagen i helgen alt. Helgene får så fort når de det fri. Tenkt at kos, hygge og fritid skal gå så raskt forbi. Kan jo sammenligne det med kraftig nordavind. Nå skal jeg fortelle deg noe som er gøy, så muligens kan gi denne dagen nye høyder og ikke minst sette deg på rævva resten av dagen med super god samvittighet. Husk at uansett hva du gjør fysisk, så er de alltid sprekere en den som ligger på sofaen! Er jo motivasjon i seg selv det.

Mens jeg sitter her å frekker meg med en deilig bolle som inneholder yoghurt uten sukker med banan og kiwi opp i.. så følg med.

Kjapp, sunn frokost
Yami nammi!
Er så fin i tempo atte!

Okei, her kommer det. Intervalltrening som leverte med et blodslit og magi i går. Jeg tenkte først at dette blir mildt sagt et syre løp som smerter musklene og ikke klarte å gå ikke idag. Når jeg våknet idag sånn type 05.30 og følte meg utvilt kjente jeg på disse stakkars beina som fikk gjennom gå i går og dem er like fine. To friske ben med null stivhet eller merkbare skade etter intervallene i går. Det var en god følelse.
Når jeg la meg i går, så tenkte jeg å sette utholdenheten og det mentale på plass idag. Se hvordan jeg ligger inn. Jeg tenkte å prøve meg på en 3 km. Jeg vet jeg klarer det, men hode syns det er drit å kjedelig med null action på mølla. Det er grunnen til at jeg trives så med intervalltrening, for da kan jeg ha stoppeklokke, jeg kan hopp av og på, øke motstand og høyde. I dag smeller det!

Økten i går som virkelig er verd å teste er som følgende.

Start med en god oppvarming og gjør bena og kroppen klar. 5-10 min eller 15 om du vil. Jeg gikk moderat temp med 4 % stigning 7 minutter for å få i gang bena med hastighet på 6 km/t.

Så smelte jeg møllla opp på 10% og gikk der i 2 min. Her kan du gjerne jogge/løpe.

senke mølla ned til 6% og 2 min aktiv hvile.

Så skal skal jogge/løpe på samme stigning. 2 min og 2 min aktiv hvile. 6 runder. Jeg hadde tempo på 7,5 km/t.

Når du er ferdig med det. Senk møllen til 1,5% og ha 2 min aktiv hvile.

Fortsett på 1,5% og speed opp. Nå skal det løpes. Jeg hadde hadde hastighet på 9. Du skal løpe med full pupp 30-10. Det skal være 10 runder. Ikke gjør noe med mølla, bare opp av mens de 15 sekundene tikker.

Tips! Bruk stoppe klokken på telefonen og hver gang det er ny runde trykker du på knappen som heter “runde” på stoppe klokken. Da har man bedre oversikt over pausene og løpingen.

LYKKE TIL!

Treningsmodus
Svett og god energi etter økten

Økten lar det kjenne litt på musklene, kondisjon og virkelig svettetest. Deilig! Selv om du kanskje begynner å bli sliten og bare har to runder igjen, så tenk det. “Jeg klarer dette, det er bare 2 runder igjen. ”
Finn din styrke for å holde ut. Da klarer man så mye mer.

Ha en strålende dag! 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg