LITTA TRENINGS OPPDATERING- TEST UT DAGENS INTERVALL ØKT

Tudlidu! Det kommer, det kommer et innlegg. I skrivende stund ser jeg på walking dead. Henger bare noen år etter, men det er urolig deilig. Vært litt i tvil på om jeg skal gidde og bruke tid på det, men ser jo nå at det er verdt det.

Hatt noe utrolig middels travle dager og i grunn hatt mer nok med mitt privat liv om dagen. Føler at dagene bare flyr og jeg henger ikke med som jeg burde. Det er allerede onsdag og i morgen torsdag. Det betyr snart frihelg.

Mandag og tirsdag var jeg på seint vakt. Noe som betydde hjemme trening på mandag. Da kjørte jeg legger, lår, rumpe. Brukte en strikk og min egen kroppsvekt på det. Kjente på kroppen i går av det var “nytt igjen” så ble litt støl. Kjørte jeg litt hardere enn hva jeg hadde gjort før hjemme, men var kjempe deilig. Slapp stresset med å planlegge reising til trenings senter, for å rekke og dusje ikke minst gjøre meg klar til jobb. Tiden flyr av sted på formiddagen selv jeg var oppe klokken 09.

Nå sporer jeg litt av og hopper tilbake til søndagen. Da hadde jeg en fantastisk fin tur ute på 1 times gå tur på 6 km. Det var super digg for kroppen. Løsna litt opp i stive muskler og ledd. Jeg tror kroppen av gått av litt det og ikke bare jobbe inne på vekter og harde møller.

Tirsdag hadde jeg treningsfri fordi jeg begynte en time før på jobb, i tillegg måtte jeg ordne opp i noe tillitsvalgt greier også innom mamma en tur. Der gikk den dagen.

I dag kjære deg, så skal gi deg en fantastisk fin økt. Jeg syns i allefall det og det er en mestring fra jeg har klart før. Jeg kjørte intervaller på mølla. 3,5% og 8 i hastighet. Før syns jeg 8 var litt fort på den stigningen, men i dag gikk det som smør. Det var som å stå på skøyter. Hadde teipa og gitt føttene mine støtte, så en stor GLEDE fikk jeg ikke vondt i føttene heller. Er det rart jeg løp som en hest? Føltes ut som jeg bare sklidde meg i gjennom økta. Litt svett, men ikke kjempe sliten. Jeg kjørte på med en rygg og makte økt etter på. Ryggen ble bruk av apparater  vekt + 10×3 runder. Så fokuserte jeg på kjerne muskulaturen i magen for den er viktig. Den brytes for ned om man ikke holder den  ved like, men det er allikevel en muskelgruppe som bygges raskt opp igjen. Til slutt avsluttet jeg med dynamisk uttøying. Gud så deilig. Jeg koste meg og gikk ut med ny dose glade endorfiner i kroppen.

Grunnen til at jeg har krysset over kalorier og kilometer er fordi dette stemmer ikke! De gir bare en indikasjon. Kilometerne stemmer om jeg hadde løpt i strekk uten 15 sekunders pause. Kaloriene stemmer heller ikke. Det jo individuelt hvor mye man for brenner og man skal heller ikke fokusere på det. Blir feil fokus i mine øyne. Trening skal være gøy og ikke kalori basert.

M

intervall økt
Slo på stortromma i dag! Prøv vell 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg