Min motivasjon

Reklame | Tights.no

Når du nå slår opp dette innlegget her vil du finne inspirasjon og motivasjon til å dra deg opp av sofaen og komme deg ut på trening. Trening/mosjon/fysisk aktivitet, ordene er mange, men det gir mange fordeler.

Det første er helse gevinstene, som er super viktige. Det er viktig å starte nå før det faktisk er forseint. Jeg har alltid vært en aktiv jente fra jeg bar liten. Jeg har deltatt på turn, drevet med hest i en haug med år og når jeg sluttet med det havnet jeg på treningssenter. Men til deg som faktisk har lyst til å komme i gang, eller har mistet litt av motet, så må du tenke helsefordeler og hvor fantastisk kroppen forandrer seg til å bli bedre.

Helsegevinstene er mange, og jeg har noen venner på min gjennomsnitts alder som har dårlig helse og fått helseproblemer. Det er ikke bra.

Hvem vil vell ikke gjøre noe med sitt høye blod trykk?

Redde astmaen og få en bedre utholdenhet?

Få bedre lungekapasitet?

Orke å gå trappene på kjøpesenteret i stede for å ty til heisen, uten å få melkesyre og bli andpusten?

Orket å nå en topp, som har vært drømmen lenge?

Komme inni i drømme buksa?

Passe inni i gammel bukse som er blitt spart på for kanskje den passer en gang?

Bli bedre psykisk og ikke minst fysisk?

 

Jeg kan remse opp en haug med fordeler, men logikken burde man tenke selv. Jeg har feilet på trening før. Jeg har feilet på kosthold. Jeg har lært av deg, blitt rikere på erfaringer og reist meg opp på hesten igjen. Jeg ser resultater, jeg ser at kosthold og trening hjelper i hverdagen. Jeg får det bedre med meg selv, jeg har bedre kondis, bedre utholdenhet, blitt sterkere, bunaden passer ikke i år fordi den har blitt for stor, jeg har gått ned fra Medium i klær til Small og kroppen ser sunnere ut. Ikke minst jeg har mer energi i hverdagen, og er ikke trøtt og sliten lenger som jeg var hele dagen før. Jeg klarer å fokusere bedre på det gjør.

Du skal ikke trene fordi du må, men du skal trene fordi du liker kroppen din. Det gir så mye bedre selvtillit og jeg blir litt mer
“Hei, se på meg.”

 

Min motivasjons tips er å innvestere i en ny tights, t-skjorte og et par gode trenings sko. Det gir glede å ta på seg nye trenings klær og spinne ut døren. Det aller beste tipset er å investere i treningsdagboken. I den kan man dokumentere treningen sin og se fremgangen. Det er super duper gøy!

 

Sjekke den ut her da vell. Koster bare 149 kr og det er absolutt verdt! Jeg syns det er gullvert og følge fremgangen min. Så fort jeg komme hjem fra trening, så setter jeg med den med protein shaken og skriver ned mitt program. Hver økt så gjør jeg tre ulike mage øvelser. Har ingen faste øvelser jeg tar fordi jeg varierer mellom de. Men resten av kroppen av har jeg et stabilt program, som jeg er veldig stolt av og laget selv som virker for min kropp.

 

Håper dette var noen positive innspill. Nå vet du hva du må gjøre? Finne en venn og trene med, kjøpe noe nytt og kult som gir deg en følelse “jess, nå skal jeg trene” og kjøpe en slik bok. Jeg lover det er det beste kuppe jeg har gjort i min trenings hverdag.

 

Har du noen motivasjons tips?

Hva gjør at du ikke kommer i gang?

 

Ha en strålende dag 🙂

 

P.s Nå kan også de bare veiene og snart skogen nytes som en trenings arena 🙂

 

Keep up the good work!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg